25 February 2017

🌸Bye Bye Jerawat🌸

Haiii.. rasa lama betul tak memblog ni..al maklumlaah busy (ehh, busy kee) Okay hari ni nak update blog sebab ada benda yang saya nak share dengan awak2 semua.. pernah dengar jenama ESKINOL? mesti pernah kan? Eskinol ni kira macam toner laa.. dulu saya guna toner jenama lain, tapi rasa macam muka tu rasa tak 'bersih' sangat.. :( Tapi bila cuba eskinol ni,,memang rasa dia lain macaamm.. lain macam sebab apa?? sebab saya rasa muka saya betul2 rasa bersih dan segar!! Alhamdulillah dalam masa beberapa bulan pakai muka tak cepat berminyak, dan jerawat cepat kecut.. tapi kalau nak lagi best effect dia, campurkan eskinol dengan dalacin c. Dalacin C ni sejenis antibiotik yang boleh letak kat toner kita. hasil gabungan dua benda ni perrghh.. superrbbb.. Jujurnya muka saya sendiri ni banyak parut jerawat dan banyak jerawat pasir akan timbul (lebih2 bila muka naik minyakkk) Ingat, salah satu sebab kenapa jerawat cepat naik adalah muka berminyak, sebab liang2 roma kita tersumbat dan tu la juga terjadinya blackhead dan whitehead..

Saya start campurkan Dalacin C dengan eskinol dalam bulan 12 tahun lepas(2016) daan sampai sekarang saya masih guna(tak habis lagi sebenarnya)  dan alhamdulillah, adik sendiri tegur napa muka licin, jerawat yang degil2 pun jarang2 dah tumbuh, apatah lagi parut jerawat,, dan liang2 roma pun semakin mengecil.. siapa tak rasa seronok kan? Lagi 1 eskinol ni membantu untuk mencerahkan muka juga tau.. Memang best dan kos pun tak berapa mahal.. Oh ya kalau nak campurkan Dalacin C dalam eskinol pastikan ikut sukatan yang betul, kalau macam saya, saya beli yang besar terus (225ml) jadi sy guna 1 biji Dalacin C yang 300mg punya.. kalau kecil, guna Dalacin C yang 150mg..

0 comments:

Post a Comment

 

❤ EciL Diary ❤ Template by Ipietoon Cute Blog Design