22 April 2016

🌸..Ignore it..🌸


Saya tak ambil kisah atau ambil peduli pun dengan apa orang nak cakap pasal saya, perkara yang saya buat just ignore it.. Some people will always and always judge you, even kau buat baik atau kau buat jahat, kau post pasal tu, post pasal ni di laman sosial. Bagi saya tu hak individu sendiri.. Kalau tak suka, tak payah nak mengata sangat sayaaangs2 kan ada button "unfriend" "unfollow" "block" klik ja tu apa susah.. Tapi dalam pada kau mengata2 tu, kau stalk juga apa yang saya buat.. Ok ni lawak.. kata tak suka tapi stalk.. apa makna dia tu?? Tak da life sendiri?? Untuk sayangs2 yang berperangai sedemikian please lah kalau memang rasa sampai tahap menyampah tengok apa yang saya update dipersilakan klik button yang saya cakap tadi yea.. Hidup saya ni bukan nak puaskan hati semua orang, nak jaga hati semua orang.. Depan punyalah baik kalah malaikat, tapi belakang,, nauzubillah.. Paling pantang orang yang hipokrit macam ni.. Lebih2 orang yang suka sibuk dengan hal peribadi orang lain.. Kita post sikit adalah orang yang akan buat kesimpulan sendiri, siap kasi jadi bahan lagi.. Aduii nak sunyi sangat ka life kau sampai tu pun mau kasi jadi bahan? 

Kalau kita post gambar dengan kekasih hati pun ada juga orang kecam..haha post gmbar kekasih hati pun ada juga orang kecam.. Kata tak eloklah, belum sah lagi lah..bercinta sakan tapi ending siapa akan tau.. Tapi yang jenis berselindung dengan menggunkan agama ni mcm mna pula yea? Kita tengok dia baik, elok ja tapi hakikatnya still contact, sms, whatsapp, call, lagak dia sama macam kami2 ni juga.. Kalu nak cara islamik sgt, buat cara islamik tu betul2, jangan gunakan agama semata2 nak 'mengaburi' hubungan tu.. Cinta itu fitrah, mana mungkin dapat nak elak even yang bergelar dengan gelaran 'itu' pun tak mungkin dapat elak. Ni nak habaq sikit yea, daripada sayangg2 cakap begitu doakan ja la yang baik2, bila kita doa yang baik2, cakap yang baik2 In Shaa Allah akan berbalik pada kita :) 

Dannnnn...Kalau hamba Allah tu terover sikit share pasal dia punya kebahagiaan, tegurlah elok2, sedangkan nabi pun tegur umat dia elok2, tak terus herdik, dalam Islam sendiri tak ajar kita pun nak tegur mesti kena herdik...Tiap manusia ada khilaf dia sendiri, tak sempurna.. Jadi kita sebagai saudara seislam ni tegur2 lah, sentiasa mengingati..tak rugi pun, untuk manfaat bersama.. tapi kalau jenis yang memang mulut tak boleh nak blah, ignore ja.. Opps rasa macam panas pula post ni, untuk pengetahuan post ni bukan nak bash atau bom siapa2..Sebab situasi ni  mana2 orang pun akan alami kan, sama2 kita fikir suda besar dan matang kan.. 

0 comments:

Post a Comment

 

❤ EciL Diary ❤ Template by Ipietoon Cute Blog Design