18 April 2016

🌸Past..🌸

Assalamualaikum masa lalu...agak2 apa khabar masa lalu disaaanaaa? Semoga sihat hendakNya.. Niat di hati bukan mahu mengingat kembali masa lalu cuma saja nak 'jenguk' sekejap.. Tak salah kan nak jenguk?? Petang tadi masa godek2 profile google plus tu, ada satu album dari blog lama saya.. ada hampir 500 gambar.. Lepas tu tergatal pula tangan ni mau tengok.. Sekali buka, Ya Rabbi.. hahaha Tuhan sahaja yang tahu, malu nak mampus punn aaadaaa tauuu.. Tiap gambar tu ada cerita dia.. Walaupun blog tu sudah lama di padam, tapi saya masih ingat tiap2 post saya berdasarkan gambar2 tu semua.. Memang saya tulis semua berdasarkan pengalaman saya termasuk cerita hati saya sendiri trang tang tang cerita kat situ teda cover2 line pun :') .. Dulu main post sahaja, untuk kepuasan diri sendiri kononya :P 

Jodoh tu di tangan Allah, kalau Allah kata tak, maka tak lah jawabnya.. Tu kenangan lama, masa lampau... kenangan tu buat saya kuat.. Sampai sekarang memang totally lost contact... Masing2 ada kesilapan, ada kejahilan sendiri.. Manusia kan? mana sempurna, memang takkan pernah kalau tak buat silap. So saya ambil semua tu jadi pengajaran, pengalaman.. Bagi sesetengah orang, bila dah tak da apa2 terus lost contact, dan simpan rasa benci tu sampai bila2, sampai lupa dulu kau pernah bahagia dengan dia, dan dia pernah buat kau rasa bahagia.. Mungkin Allah ada perancangan yang lebih baik, sebab itu hubungan tu tak berpanjangan.. Tapiii jangan pula cari penyakit contact balik even time tu dah ada pengganti, tu memang nak cari nahas.. hahaha.. Percaya ja bahawa perancangan Allah tu indah..

Sehinggalah ada seorang hamba Allah ni tegur, dia kata "nak buat blog tu untuk apa sebenarnya? Apa tujuan? kalau takat nak meluah perasaan, bukan di sana tempatnya, ada lagi tempat yang lebih baik.. kalau untuk share maklumat nak berdakwah, ok la jugaa" Sentap hati kecik i ni tau.. tapi dulu i kuat melawan so dalam hati "suka hati laa blog aku, suka hati aku nak post apa" Doiii punya la degil dulu.. tapi akhirnya saya ikut juga apa yang hamba Allah tu cakap.. Sayang tu memang sayang mau delete sebab ntah berapa post suda tu.. Tapi bila difikirkan balik, ada hikmah saya delete.. buktinya sekarang saya rasa malu bila terfikir post2 saya di blog lama tu >-< !! 

Bagi saya tak salah pun nak meluah di blog, tu hak masing2 sebenarnya tapi kena berpada-pada laa kan? Bila jadi macam tu, kena hati2 tiap apa yang kita mau post apa2.. Tapi biarpun kita rasa kita sudah cukup berhati2 pasti ada juga manusia yang tak kan puas hati dengan apa yang kita buat kan?? Tak payah ambil peduli.. selagi kita rasa kita tak menyusahkan hidup orang lain, buat ja apa yang kita nak buat ..

0 comments:

Post a Comment

 

❤ EciL Diary ❤ Template by Ipietoon Cute Blog Design