26 April 2016

🌸 Leuna Cream Vs Veet 🌸


Assalamualaikum.. saya nak share mengenai produk Leuna Cream Hair Removal ni (LC)..  
Mulanya saya asyik nampak testimoni2 yang pakai produk ni di news feed fb saya.. Bila saya tengok macam best ja.. So saya try la beli, bukan 1 tau, saya beli 2 botol terus.. Saya beli 2 botol harga Rm100 termasuk postage Rm10 semua sekali Rm110.. Btw harga sebotol ni RM75, kalau harga promo pun Rm60.. Saya beli masa cuti sekolah bulan 3 tu.. sampai sekarang baru sebotol saya guna tu pun baru separuh.. Sampai ja memang terus pakai di bawah lengan.. Selama ni guna pencukur ja (ternyata banyak negatif jugak kalau selalu guna pencukur ne). Bila kita selalu kerap bercukur, bulu yang tumbuh pun akan jadi kasar, lepas tu akan rasa gatal2, bulu2 cepat ja tumbuh, bahagian tempat kita selalu cukur tu akan jadi gelap.. See?? memang banyak keburukan kan..Btw First try LC ni memang berkesan!!! Liiiicccciiinn! tak tak rasa gatal-gatal dah.. 

Rasa mint dia tu menyegarkan dan tak berbau okay.. Cara guna dia ni senang ja, sapu ikut arah lawan jam tunggu sampai betul2 meresap (dalam 5 minit ) pas tu guna tisu atau kain untuk lap. Dan hasilnya tadaaaa!! memang puas hati. Untuk bawah lengan disarankan lap pakai tisu basah, senang sikit nak hilang.. LC ni boleh guna kat bahagian miss v juga lengan, dan kaki.. Memang berkesan.. LC ni menanggalkan bulu hingga ke akar, dan secara tidak langsung ianya akan melambatkan pertumbuhan bulu. Selain itu bulu yang akan tumbuh semula akan jadi halus dan senang ditanggalka. LC juga melicinkan, mencerahkan dan melembutkan kulit. So far sepanjang sebulan pakai ni memang puas hati, dan nampak perubahan tak rasa macam dulu dah.. Sangat2 bererbaloi dengan harga dia.. Nanti dah habis nak repeat oder lagi.. 

      
So boleh dah say goodbye dengan pencukur :) 

*******

Lagi satu nak share produk hair removal cream ni dari jenama Veet.. Tau kan? 


Produk ni pun saya ada try juga, berkesan memang berkesan, tapi dia tak menanggalkan bulu sampai akar, tapi kesan dia memang boleh tahan jugak.. Ni pun tak payah guna pencukur guna spatula dia ja.. Harga dia memang murah berbanding LC tak sampai RM20 pun.. Senang didapati.. Produk ni ada untuk normal dan sensetif skin punya so korang boleh pilih.. Veet ni macam2 produk dia ada, pilih ja ikut kesesuaian jenis kulit..  So mana 1 pilihan anda?? :)
Adakah anda tetap setia dengan pencukur atau beralih kepada hair removal cream ni.. :)

3 comments:

  1. Sis pernah test kat miss v ?mudah tanggal juga ke?

    ReplyDelete
  2. Dkt armpit tuh, brape lama utk dia tumbuh balik?

    ReplyDelete

 

❤ EciL Diary ❤ Template by Ipietoon Cute Blog Design