25 April 2016

🌸 Aku Rindu Kau 🌸

Miss you so much..
Rindu..
Rindu..
Rindu..
Rindu..
😢😢😢😢😢

Rindu bila kau ajak jalan dan kita bedal makanan tu sama2 (i mean gemuk sama2 😹😹😹)

Rindu nak minta kau tolong belikan makanan bila aku kepingin nak makan something 😹😹😹

Rindu semuanyalaah pasal kau... Tapi aku paling rindu bab makanan tu hahaha 😹😹😹 sebab kau lagi laju dari org anta pizza 🙈🙊🙉 hahaa.. Asal aku/kau tekanan sikit,keluar pg tengok wayang,jalan2 round Ipoh.. Bab makan memang no 1, maaflah memang diri ini cerewet sikit bab makanan.. Tapi kalau fast food xcerewet 😜😜 hahaha..
Ingat lagi masa berat naik gilossss kau tak pernah pun nak suruh aku turunkan berat badan, tapi dalam masa yang sama kau asyik suruh aku pg jogging.. 😑😑 kalau tak jogging pun kau suruh naik turun tangga (alaaa kata ja la nak aku turunkan berat badan tu)

Tapi kau cakap bukan psl nak turunkan berat badan,nak jantung tu fit,kuat.. Aku pun yeakan ajaaa 😑😑😑 daaan disebabkan makanan dan dia mendorong aku utk makan banyakkkk......kegemukan yg melampau berlaku.. 😑

Actually pernah mengadu dengan dia smpi nanges sebab dah gemookk 😂😂.. Memang naik gila berat masa praktikum 3 tu (awal tahun lepas) dari berat 42kg sampai 48kg 😱😱😱 (teringat berat masa mula2 masuk mktb 38kg jeee tapi tu masa 2010 laa) waa sepanjang 5 tahun dok mktb mo mencecah 10kg naik hahaha..

Tapi masa tahun lepas tulaaaa paling teruk ja rasa.. Apa tidak, makan ja kerja.. Hari2 nassssiiii.. Sampai family dan classmate tegur napa makin gemokkk.. Oh downnya la rasaaa.. Terpaksa jahit baju kurung baru tau 6 helai gara2 knaikan keberatan kebadanan ni 😢😢😢..

Gilaaa siapa nda stress berat naik mendadak owwwee... Hanya Tuhan ja tau apa yg ada dalam hati ni.. 😣😣
Sampailaa bila waktu puasa baru mula control makan, masa sahur minum oat, buka puasa pun ala kadar dari biasa.. Brlarutan hnggalah raya.. Masa raya tahu  lepas la pecah rekod hampir 1 minggu try tak makan nasi.. Mkn pn tak melantak dah.. Makan sikit2.. Lama2 perut tu dah biasa..

Masa di ipoh pn macam tu, kalau beli makan untuk t/hari nasi sikit lauk + sayur banyak sikit.. Kalau malam,makan juga tapi makan yang ringan2 ja.. Daaann Alhamdulillah berat turun around 3 kg mcam tu.. Yang bestnya ukuran pinggang pun da turun 🙆🙆🙆 hampir kembali pada yang asal iaitu 25.. Masa tu la yang tak boleh nak lupa.. Aku faham dah apa org2 berisi ni rasa macam mana..
Drg pn xnak jd macam tu sebenarnya.. Kurus ka,gemuk ka, hodoh ka, cantik ka semuanya istimewa di mata Allah..

So tak perlu nak rasa rendah diri, even aku ni memang rendah, kecik macam budak sekolah rendah ja.. Tak pernah persoalkan apa yang Tuhan buat.. Masing2 ada kelebihan dan kekurangan.. Sebab kita makhluk diciptakan sebaik2 kejadian..dan yang paling penting kena bersyukur nikmat yang Allah bagi kat kita. Kadang nikmat tu baru kita sedar bila kita sudah kehilangan, jadi jangan sampai jadi macam tu tau.. Haha tepuk dada tanya iman 😉😉

P/s: actually nak cakap rindu ada orang hantarkan makanan tiap2 hari 😂😂😂😂


0 comments:

Post a Comment

 

❤ EciL Diary ❤ Template by Ipietoon Cute Blog Design